Jakie zalety mają silniki Komatsu?

Posted by

Firma Komatsu jest znana wszystkim głównie z zastosowania technologii SR, czyli z przyłączanej reluktancji w pojazdach, których używa się do prac ziemnych. Niektórzy twierdzą, że jest to nawet pionierem tej technologii. Firma Komatsu wprowadziła przyłączaną reluktancję ponad dwie dekady temu. Wówczas była ona wykorzystywana w silnikach ładowarek kołowych, które były przeznaczone do pracy w górnictwie odkrywkowej. Następnie Komatsu wprowadziło technologie do głębokiego magazynowania energii KESS, która znacznie wpłynęła na dalszy rozwój silników tej marki. Z tego artykułu dowiesz się, czym są silniki Komatsu oraz jakie mają zalety.

Jakie zalety ma technologia przełączanej reluktancji?


Istnieje wiele zalet silnika o przyłączanej reluktancji. Te korzyści znacznie wpływają na popularność marki Komatsu. Oto najważniejsze z nich:

  • niska częstotliwość przyłączania, która wpływa na żywotność elementów elektronicznych układu izolacji silnika oraz układu zasilania,
  • małe obciążenie udarowe przekładni,
  • wysoka wartość stosunku opisującego moment obrotowy do inercji, która usprawnia reakcje urządzenia,
  • prosta, ale jednocześnie wytrzymała konstrukcja, która produkowana jest z powlekanej stali,
  • w silniku Komatsu nie ma uzwojeń, prętów wirnika, czy magnesów oraz innych elementów kontaktowych,
  • dobre parametry termiczne,
  • krótkie zawinięcia, które umożliwiają osiągniecie wysokiej wartości jeżeli chodzi o stosunek momentu obrotowego do wielkości napędu,
  • silnik Komatsu ma niezależnie nawinięte cewki, które nie nachodzą na siebie.

W jaki sposób działają technologia przełączanej reluktancji?


Silniki Komatsu proces pozyskiwania odzyskanej energii zaczynają, gdy ich generator rozpoczyna zamianę energii z silnika diesel na energię elektryczną. Więcej na https://nowymotor.pl/naprawa-silnikow-komatsu/ Pozyskana energia następnie może zasilać silnik elektryczny napędzający koła. Natomiast w momencie, gdy kierowca urządzenia zdejmuje pedał z gazu to jednocześnie zapotrzebowanie na moc pochodząca z diesla znika. Mimo to pęd urządzenia jest utrzymany dzięki ruchowi obrotowemu silników elektrycznych. Jest to moment, gdy silniki stają się generatorami.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *