Firma Komatsu jest znana wszystkim głównie z zastosowania technologii SR, czyli z przyłączanej reluktancji w pojazdach, których używa się do prac ziemnych. Niektórzy twierdzą, że jest to nawet pionierem tej technologii. Firma Komatsu wprowadziła przyłączaną reluktancję ponad dwie dekady temu. Wówczas była ona wykorzystywana w silnikach ładowarek kołowych, które były przeznaczone do pracy w górnictwie odkrywkowej. Następnie Komatsu wprowadziło technologie do głębokiego magazynowania energii KESS, która znacznie wpłynęła na dalszy rozwój silników tej marki. Z tego artykułu dowiesz się, czym są silniki Komatsu oraz jakie mają zalety.
Jakie zalety ma technologia przełączanej reluktancji?
Istnieje wiele zalet silnika o przyłączanej reluktancji. Te korzyści znacznie wpływają na popularność marki Komatsu. Oto najważniejsze z nich:
- niska częstotliwość przyłączania, która wpływa na żywotność elementów elektronicznych układu izolacji silnika oraz układu zasilania,
- małe obciążenie udarowe przekładni,
- wysoka wartość stosunku opisującego moment obrotowy do inercji, która usprawnia reakcje urządzenia,
- prosta, ale jednocześnie wytrzymała konstrukcja, która produkowana jest z powlekanej stali,
- w silniku Komatsu nie ma uzwojeń, prętów wirnika, czy magnesów oraz innych elementów kontaktowych,
- dobre parametry termiczne,
- krótkie zawinięcia, które umożliwiają osiągniecie wysokiej wartości jeżeli chodzi o stosunek momentu obrotowego do wielkości napędu,
- silnik Komatsu ma niezależnie nawinięte cewki, które nie nachodzą na siebie.
W jaki sposób działają technologia przełączanej reluktancji?
Silniki Komatsu proces pozyskiwania odzyskanej energii zaczynają, gdy ich generator rozpoczyna zamianę energii z silnika diesel na energię elektryczną. Więcej na https://nowymotor.pl/naprawa-silnikow-komatsu/ Pozyskana energia następnie może zasilać silnik elektryczny napędzający koła. Natomiast w momencie, gdy kierowca urządzenia zdejmuje pedał z gazu to jednocześnie zapotrzebowanie na moc pochodząca z diesla znika. Mimo to pęd urządzenia jest utrzymany dzięki ruchowi obrotowemu silników elektrycznych. Jest to moment, gdy silniki stają się generatorami.